Lotus Exige 410

dokonalý silniční závoďák

  • Exige Sport 410 zapadá mezi varianty Cup 430 a Sport 350
  • Je to nejlehčí provedení šestiválcového modelu Exige v historii
  • Očekávejte mnoho karbonových dílů, nastavitelný podvozek a schopnost rozjet se až na 290 km/h

Vůz je k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. Výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr - 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obut je do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, brzdy dodala firma AP Racing. Oproti Exige Sport 350 novinka standardně využívá také nastavitelné tlumiče Nitron, stejně jako nastavitelné stabilizátory Eibach. Přepracována byla také aerodynamika. Exige Sport 410 dostal karbonový spoiler pod přední nárazník, obrovské karbonové zadní křídlo a výrazný difuzor vyrobený z hliníku. Všechno to dohromady generuje přítlak až 150 kg.

Uvnitř nechybí karbon, Alcantara a kůže, klimatizace nebo audio s bluetooth připojením. Navíc se stále jedná nejlehčí šestiválcový Exige, jaký kdy byl vyroben, tedy alespoň po instalaci dílů jako je titanový výfuk, který sám o sobě dokáže stlačit hmotnost o 10 kilogramů.

Nejnižší suchá hmotnost vozu činí 1054 kilogramů a na to by v pohodě stačil dvoulitrový čtyřválec. Šestiválec Lotosu Exige Sport 410 však má objem 3,5 litru, výkon 305 kW a točivý moment 420 N.m. Žádný div, že umí sporťák rozhýbat z klidu na stovku za 3,4 sekundy a kupé zvládá rychlost 290 km/h. Převodovka je manuální a nechybí ani řada dílů z 430 Cup - třeba chladič oleje, spojka nebo zavěšení. 

Na nový Exige 410 přijímáme objednávky již nyní, pro český trh bude uvolněno jen několik málo vozidel.

Cena pro roadster je stanovena na 93.176 eur bez DPH 

BROŽURA KE STAŽENÍ  

EXIGE CUP 430 TYPE 25

Lotus Exige Cup 430 Type 25

limitovaná edice, celkově bude vyrobeno pouze 25 kusů

Nový a unikátní model Exige Cup 430 Type 25 je sběratelským kouskem se vším všudy včetně dokumentace. Je poctou jednomu z nejúspěšnějších a nejvlivnějších vozů Formule 1 všech dob.

O pohon se postará přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru, výkonu 320 kW a točivém momentu 440 N.m. Kombinován je se šestistupňovou manuální převodovkou. Jedná se o jeden z nejrychlejších vozů ve své třídě, což má na svědomí i hmotnost menší než 1,1 tuny. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 3,3 sekundy, maximální rychlost činí 290 km/h.

Díky nejrůznějším aerodynamickým prvkům generuje vůz přítlačnou sílu o ekvivalentu 220 kilogramů - sto na přední nápravě, zbytek na zadní. Chlubí se proto skvělou přilnavostí nejen na rovinkách, ale hlavně v zatáčkách.

Jak už název napovídá, vyrobeno bude přesně 25 exemplářů. Každý kousek bude sestaven ručně v závodu značky v Norfolku ve Velké Británii. Objeví se jen na vybraných trzích, například ve Spojené království, Francii, Itálii či Německu. 

Každé auto bude dodáno majiteli společně s očíslovaným certifikátem pravosti, navíc podepsaným generálním ředitelem Jean-Marcem Galesem. Očíslování najdete také na plaketě uvnitř vozu.

Limitovaná série Lotus Egixe 430 vznikne v počtu pouhých 25 kusů pro celý svět - k objednání již nyní.


"Ačkoli Lotus Exige Cup 430 Type 25 může na silnice, maže rozdíl mezi silničním a závodním vozem, aby majitelům poskytl bezkonkurenční kombinaci síly, přilnavosti na silnici a intuitivní ovládáním za jakékoliv rychlosti," řekl Jean-Marc Gales, generální ředitel automobilky.  

BROŽURA KE STAŽENÍ 

3-ELEVEN 430

 NOVÝ 3-ELEVEN 430

nový Lotus 3-Eleven 430 znovu získal titul nejrychlejší sportovní silniční vůz 

  • výrazné zvýšení výkonu na 430 koní
  • váha 920 kg  /467 hp na tunu/
  • 0-100 km/h za 3,2 sekundy
  • maximální rychlost 286 km/h
  • lehká karbonová karoserie 
  • vylepšená aerodynamika

Nejrychlejším silničním vozem, který společnost Lotus kdy vyrobila, je nový Lotus 3-Eleven 430. Překonává rekord okruhu v Hethelu s časem 1 minuta 24 sekund. Lotus 3-Eleven je o 0,8 sekundy rychleji než na druhém místě Exige Cup 430 a o dvě vteřiny rychlejší než předchozí 3-Eleven.

Speciálně optimalizovaný 3,5-litrový šeštiválec V6 dosahuje výkonu 436PS a zrychlení z 0-100 km/h za 3,2 sekundy. 

Nový vůz 3-Eleven 430 byl slavnostně představen při příležitosti oslav 70. výročí založení automobilky Lotus.

Limitovaná série Lotus 3-Eleven 430 vznikne v počtu pouhých 20 kusů pro celý svět - k objednání již nyní.

BROŽURA KE STAŽENÍ  

GALERIE

EXIGE CUP 430

EXIGE 430 CUP

nejúžasnější Exige, který byl kdy postavený

Model 430 navazuje na model 380, který byl až do teď vrcholem nabídky. Pod jeho kapotou nalezneme přeplňovaný 3.5 litrový motor V6 pocházející z modelu Evora GT430, který je naladěn na 436 koní a 440 Nm točivého momentu. Vše pak putuje skrze šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola.

U nového modelu však nešlo jen instalaci nového motoru. Jak už bývá zvykem, celý vůz v Lotusu ještě trochu odlehčili.

Váha pouhých 1,055 kilogramů, což zní v této době jako malý zázrak. Díky vynikajícímu poměru váhy a výkonu dokáže vůz akcelerovat z 0 na 96 km/h za 3.2 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 289 km/h. Díky upravené aerodynamice navíc vůz dokáže generovat přítlak až 220 kilogramů, což vozu výrazně pomáhá v zatáčkách. Skvělým důkazem schopností nového vozu je například čas 1:24.8 na okruhu Hethel, což z modelu Cup dělá nejrychlejší produkční automobil, jaký se tudy kdy proháněl. Dokonce i hard-core model 3-Eleven zvládl okruh o 1.2 sekundy pomaleji.

Na nový Exige přijímáme objednávky již nyní, pro český trh bude uvolněno jen několik málo vozidel. 

Cena je stanovena na 107.142 eur bez DPH 

"Tohle je auto, které jsme vždycky chteli vyrábět a jsem si jist, že všichni fanoušci Lotusu budou potěšeni konečným výsledkem," řekl generální ředitel Jean-Marc Gales. "Stejně jako významné zvýšení výkonu, Cup 430 využil rozsáhlého vývoje v oblastech nezbytných pro DNA společnosti Lotus, aby se zajistilo, že bude využit kompletní potenciál neuvěřitelného podvozku Exige."


BROŽURA KE STAŽENÍ 

EVORA GT 430

EVORA GT 430

nejvýkonnější silniční Lotus v historii

Lotus Evora GT430 je nejnovější a také nejvýkonnější verzí sportovního kupé 2+0 a zároveň historicky nejvýkonnějším Lotusem homologovaným pro silniční provoz. Jeho kompresorem přeplňovaný motor V6 3,5 l dosahuje výkonu 321 kW (436 k) v 7000 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm v 4500 min-1. V kombinaci s hmotností bez náplní pouhých 1258 kg to znamená zrychlení 0-100 km/h za 3,7 s a nejvyšší rychlost 305 km/h.

Dynamika v přímce ale není jedinou předností Evory GT430. Aerodynamicky upravená karoserie, jejíž některé komponenty jsou vyrobené z uhlíkových kompozitů, generuje při maximální rychlosti přítlak 250 kg. Díky nastavitelným tlumičům Öhlins TTX, pružinám Eibach a pneumatikám Michelin Pilot Sport Cup 2 je Evora GT430 na zkušební trati firmy Lotus v Hethelu stejně rychlá jako extrémistický Lotus 3-Eleven.

Ke snížení hmotnosti o 26 kg oproti dosud nejlehčí Evoře, modelu Sport 410, přispívají vedle karbonových dílů také odlehčená kovaná kola (19″ vpředu, 20″ vzadu) nebo sériově montovaný titanový výfuk. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje šestistupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál typu Torsen.

Karbon se hojně objevuje také v interiéru. Charakteristický vzor je vidět na sedadlech, prazích nebo krytu přístrojového panelu před řidičem. Volant, palubní deska, dveřní výplně a konzola mezi sedadly jsou čalouněné kombinací Alcantary a perforované kůže. Zákazník si ale může bezplatně zvolit kompletní provedení interiéru buď v kůži, nebo v Alcantaře.

Lotus Evora GT430 vznikne jako limitovaná série v počtu pouhých 60 kusů pro celý svět.

Cena je stanovena na 121.849 eur bez DPH

Limitovaná série Lotus Evora GT430 Sport vznikne také v počtu pouhých 60 kusů pro celý svět.

Cena je stanovena na 112.605 eur bez DPH

BROŽURA KE STAŽENÍ

ELISE SPRINT

— Nová ELISE SPRINT —

Nový LOTUS Elise Sprint se nabízí ve dvou provedeních, a sice se šestnáctistovkou s 134 koni a 160 newtonmetry (0-96 km/h za 5,9 sekundy) a přeplňovanou osmnáctistovkou s 217 koni a 250 newtonmetry (0-96 km/h za 4,1 sekundy). Elise SPRINT shodilo téměř 41 kilogramů hmotnosti a nyní váží pouze 798 kilogramů! 

Jenom karbonová sedadla ušetřila 6 kilogramů, lithium-iontový akumulátor srazil dolů 9 kilogramů, kovaná kola šetří 5 kilogramů, 4 kilogramy mohou ušetřit lehčí brzdové kotouče, nové je i polykarbonátové zadní okno nebo karbonový kryt motoru (-6 kilogramů), deset kilogramů srazily úpravy přední části, zadní části a manuálního řazení, a zbytek (800 gramů) ušetřily karbonové prahové lišty. Hmotnost se snižovala na správných místech!

Obě provedení Elise Sprint jsou již nyní dostupné u LOTUS CAR PRAHA.

Základní verze Elise Sprint se šestnáctistovkou vychází na 39.748 eur (přepočet na CZK dle aktuální kurzu ČNB)

Silnější provedení EliseSprint 220 vychází                      na 47.311 eur (přepočet na CZK dle aktuální kurzu ČNB)

— FOTOGALERIE —